مونولوگهای من

چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

اشتیاق

with one comment

مشتاق بودن خیلی معنی گسترده ای داره، مخصوصاً در عربی به یک مفهوم ساده و دم دستی که ما از اشتیاق در نظر داریم ختم نمی شه، تا جایی که من حس کردم، یک نوع خواستن در حد اعلی و تلاش برای رسیدن به اون هستش، یعنی فقط مشتاق خشک و خالی نیست، اینه که من این جمله از امام علی ( ع ) رو برای سر در بلاگم انتخاب کردم، چون این جمله با تمام سادگی اش خیلی به من انرژی می ده.

معمولاً شنیدیم که می گن به آنچه داری و نداری خدا را شاکر باش، ولی به این جمله اگر دقت کنید، به مشتاق بودن و در مضمون به تلاش و طلب کردن اشاره شده، به اینکه به هیچ راضی نشو، راضی نشو که همین پایین مایینا بمونی و اینا!

من این رو یه روزی خیلی خاص از زندگیم، در واقع تو یکی از بهترین روزهای زندگیم روی یکی از دیوارهای داخل واگن مترو دیدم، در حالیکه خودم میون پریشونی های خودم توی ایستگاه امام خمینی مترو غرق بودم و هی قطارها میومدن و رد می شدن ….. این جمله و انرژی که به من می ده هیچوقت از ذهنم پاک نمی شه …

* یه پیرمردی هست سر کوچه ی ما می شینه، خیلی پیره، خیلی، ولی با اون همه ناتوانی که از در نگاه اول از ظاهرش پیداست، می شینه کنار داروخانه محل ما و جنس های کوچیکی می فروشه، اولا چیزخاصی نداشت، کم کم تونست فروش بیشتری کنه و سرمایه ای جمع کنه و جنسهای بهتری بخره، حالا با اینکه هنوز کنارهمون داروخانه خرت و پرت هاشو می فروشه، ولی انگار اوضاعش بهتر شده…

نمی دونید چقدر پیره و چقدر چروک توی صورتش کوچیکش هست، شاید بگی اینا رو چرا می نویسی؟

باورت نمی شه اگر بگم من نیاز داشتم راجع به این مرد سالخورده یه چیزی یه جایی بنویسم، اینکه هر روز به یادش هستم، هر روز نگاه می کنم ببینم چیزی داره که من بتونم ازش بخرم؟ روزهای سرد زمستون به این فکر می کردم که با اینهمه سرما و بارون چکار می کنه؟ وقتی هم از جلوش رد می شم نمی تونم برنگردم و به عنوان آخرین بار توی اون روز نگاهش نکنم، نمی تونم قطره ی اشکم رو پنهان کنم، نه که فکر کنی واسه ی اون گریه می کنم ها … واسه کسی نیست اصلاً .. مگه احساس به این عمیقی تعریفی هم داره؟

ولش کن .. بگذریم خوب …. بذار این پیرمرد واسه دل من تنهای تنها بمونه ….

گوش می دهم به : Nocturne اثری زیبا و دلنشین از Secret Garden از آلبوم Spirits Of Nature.

والسلام

آخرش اینو یادم رفت بگم :

کی شعر تر انگیزد .. خاطر که حزین باشد؟ ………….

Written by raoros

مارس 11, 2007 در 7:00 ب.ظ.

نوشته شده در من

یک پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. یک ؛
    می تونی به کم قانع باشی، یه موش باشی که به یه سوراخ موش کوچیک قانعه
    دو؛
    می تونی بهترین و زیباترین هارو بخواهی و برای رسیدن به اون بجنگی

    اگه قرار باشه از این دوتا یکی رو انتخاب کنی،اون کدومه؟

    تو رو نمی دونم امامن میگم دومی

    پسرکی ساده دل و تنها

    سپتامبر 12, 2007 at 3:37 ق.ظ.


پاسخی بگذارید

