مونولوگهای من

چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

فیلم های خوب من :)

with 4 comments

اگر قرار بود مثلاً دو تا فیلم رو به عنوان فیلم های دوست داشتنی که چند بار و چند بار می تونم ببینمشون، انتخاب کنم، این دو تا رو انتخاب می کردم:

اولی : فیلم Memoirs of a Geisha( خاطرات یک گیشا)، که Geisha در فارسی معمولاً به نام رقاصه ژاپنی ترجمه می شه، فیلم محصول سال 2005 و به تهیه کنندگی استیون اسپیلبرگ هست.

فیلم در مورد دختر کوچکی است که برای رسیدن به تنها آرزویش، سرنوشتش رو برای تبدیل شدن به یکی از بهترین رقاصه های شهر می پذیره و …

برنده 3 تا اسکار شده و برای سه جایزه ی اسکار دیگه هم نامزد شده، در ضمن موسیقی فوق العاده ای داره که ساخته John Williamsهست. پیشنهاد می کنم این فیلم رو حتماً ببینید.

——

دومی: فیلم Gattaca است که در ایران به نام بازگشت به گاتاکا پخش شد، محصول سال 1997 و به کارگردانی اندرو نیکول.

فیلم درباره ی جوانی است که به دلیل نقص ژنتیکی مجاز به فضا نورد شدن نیست، در نتیجه برای اینکه به این، تنها آرزویش برسه، سعی می کنه از هویت یه قهرمان ورزشی که فلج شده، استفاده کنه و …

انقدر این فیلم رو دوست داشتم که چون بیرون نتونسته بودم پیداش کنم، وقتی پارسال استفاده از emule رو شروع کردم، این اولین فیلمی بود که دانلودش کردم!😉

—-

زیباترین دیالوگ فیلم Memoirs of a Geisha (البته مونولوگ) به نظر raoros:

این بخش در انتهای فیلم از زبان راوی گفته می شه که اگر فیلم رو دیده باشید می فهمید چرا زیباست:

We are the wives of nightfall.and yet to learn of kindness, after so much unkindness. To understand that little girl with more courage than she knew,would find that her prayers were answered.Can that not be called happiness?

After all, these are not the memoirs of an empress, nor of a queen, these are memoirs of another kind.

:::: ما همسران نیمه شبیم، بعد از آن همه نامهربانی، مهربانی را می آموزیم…. آیا این خود شادی نیست، وقتی دخترکی با جراتی بیشتر از آنکه تصورش را می کرد، دانست که دعاهایش مستجاب شده ؟… (علامت اشک ریختن!)

با این همه، اینها خاطرات یک امپراتریس یا ملکه نیست … خاطراتی از نوع دیگری است …

 

Written by raoros

اکتبر 16, 2007 در 8:39 ب.ظ.

نوشته شده در فیلم, من, هنر

Tagged with ,

4 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. من دلم خیلی سوخت این پست خوندم چون همش می خوام این خاطرات یک گیشا رو گیر بیارم ببینم مخصوصا که الان فهمیدم کارگردانش اسپیلبرگ بوده.کتابشو پارسال خوندم و خیلی حال کردم.

    Raoros: مریم جان اگر فیلم رو خواسته باشی، من خودم دانلودش کردم با کیفیت خوب، خواستی خبر بده که به دستت برسونم.

    maryamss

    اکتبر 17, 2007 at 5:49 ق.ظ.

  2. تهیه کننده، نه کارگردانزجگ.

    mychamber

    اکتبر 17, 2007 at 6:04 ق.ظ.

  3. دومی را ندیده‌ام ، خاطرات یک گیشا ، شاهکاره

    علیرضا

    اکتبر 17, 2007 at 7:33 ب.ظ.

  4. […] اومد و متوجه شدم چیزی شبیه باین فیلم رو قبلا دیدم و اینجا در بلاگم هم درباره اش یادداشتی نوشتم. در واقع کمی تا […]


پاسخی بگذارید

