مونولوگهای من

چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

The Mountain – حمزه رابرتسون

with 4 comments

کوه …… The Mountain

Hamza Robertson 


 

I gave my salam to the mountain

به کوه سلام کردم

And I drank from the mountain stream

و از رود آن نوشیدم

And I walked upon its surface

و زمانی که بر سطحش راه می رفتم

And it all felt like a dream

مانند یک رویا بود

And this mountain, it is a muslim

و این کوه، یک مسلمان است

And I feel like he’s my friend

و مانند این است که کوه دوست من است

And as I climbed on to his peak

و وقتی به سوی قله اش بالا می رفتم

I wished it would never end

آرزو می کردم هیچگاه به پایان نرسم

We should be like the mountain ….. (الله و الله و الله )

ما باید مانند کوه باشیم

It never complain

کوه هیچگاه شکوه نمی کند

We should be like the mountain

ما باید مانند کوه باشیم

It praises god and never complain

کوه خدا را ستایش می کند و هرگز شکوه نمی کند

We should be like the mountain (لا اله الا الله )

ما باید مانند کوه باشیم

 

 

I gave my salam to the mountain

And something caught my eyes up in the sky

و چیزی در آسمان چشمانم را به خود جلب کرد

And I wished it would never let go

و آرزو کردم که آن هرگز از بین نرود

Cuz this mountain, it is a muslim

زیرا این کوه یک مسلمان است

And I feel like he’s my friend

و گویی دوست من است

And as I climbed on to his peak

و زمانی که به سوی قله اش بالا می رفتم

I wished it would never end

آرزو کردم که به پایان نرسد

On this mountain I feel complete

و بر روی این کوه احساس کامل بودن می کنم

And while I am here to this mountain I will speak

و تا زمانیکه که اینجا هستم، با کوه حرف می زنم

Thank god for this wonderful day

خدا را شکر برای چنین روز شگفت انگیزی

And I know the mountain feels the same way

و می دانم که کوه نیز همین احساس را دارد

We should be like the mountain

ما باید مانند کوه باشیم

It never complain

کوه هیچگاه شکوه نمی کند

We should be like the mountain

ما باید مانند کوه باشیم

It praises god and never complain

کوه خدا را ستایش می کند و هرگز شکوه نمی کند

We should be like the mountain

ما باید مانند کوه باشیم

Like the mountain …

 

Download the song: The Mountain – Hamza Robertson

 

آدمی که پرگویی می کنه، یکی از دلایلش اینه که داره روی چیزی سرپوش می ذاره، مگرنه دیوونه نیست که در عرض 24 ساعت اینهمه بنویسه، بگذریم، دارم برای خودم اینا رو می نویسم.

همه ی اینها به کنار، این ترانه زیبا، اثر یک خواننده جوان بریتانیایی به نام حمزه رابرتسون است که به راه خودش مسلمان شده.

این توی آرشیو هارد قبلی ام بود، بعد مدتها پیداش کردم، توی این حال و روز، خیلی آرومم کرد، البته بستگی به اعتقاد آدما داره…

اون اعتراف بزرگ زندگی من که روش سرپوش های زیادی گذاشتم، خدای منه، خدایی که که تو همین سرویس وبلاگی هم هر روز کسایی رو می بینم که در انکارش قلم ها می رانند و … به من ربطی نداره …

من بهتر از هر کسی می دونم، این حقیقت همیشگی زندگیم، هر چقدر هم که روش سرپوش گذاشتم، با مهربونی نگاهم کرده و توی هر لحظه ی ناامیدی و سقوط، منو با دست راستش نگه داشته … مثل دیشب و امشب و شبهای دگر …

خدای بزرگی که خیلی ها می زنند زیر حقیقت بودنت، و خیلی ها هم بارها و بارها بهتر از من تو رو شناختند، من می دونم که تو هستی و یاد تو این روزها، تنش های بی پایان من رو آروم می کنه …

– باید مانند کوه باشم، کوه تو را ستایش می کند و شکایتی هم نمی کند…

Written by raoros

اکتبر 24, 2007 در 7:37 ب.ظ.

نوشته شده در download, music, من

Tagged with , , ,

4 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. میبینیم که برگشتی!

    mychamber

    اکتبر 25, 2007 at 7:13 ق.ظ.

  2. این نظر شما ایهام داشت یا من اینجوری حس کردم؟ ولی باید بگم کلا آدم باحالی هستم. یا حداقل خودم اینجوری فکر می کنم

    Raoros: نه بابا ایهام کجا بود، چیزی که به نظرم رسیدو گفتم

    کمال

    اکتبر 25, 2007 at 8:22 ق.ظ.

  3. تقصیر این علامت سوالهاست که گذاشته بودید.

    کمال

    اکتبر 26, 2007 at 7:54 ق.ظ.

  4. شعر فوق العاده ای بود. ممنون. یه حس خیلی خاصی داشت. کلا حالم رو دگرگون کرد. (:

    BiNaM

    اکتبر 26, 2007 at 5:41 ب.ظ.


پاسخی بگذارید

