مونولوگهای من

چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

تلخ نامه

with 4 comments

این چیزی که من می‌بینم نسلی بدون اعتقاداته. نسلی بدون امید و آینده. نسلی که فقط در لحظه زندگی ‌می‌کنه. خوب ما شاید به چیزی اعتقاد نداشته باشم اما چرا اینطوری شدیم؟ نسل ما مثل انسانی در خلاء هست که داره دور خودش می‌چرخه. دنبال یه جایی برای دست‌آویز شدن هست. اکثر ما‌ها بیدار می‌شیم که روز به شب برسه و دوباره فردا همین‌طور، و فردا همین طور.

نسلی که می‌خواهد غربی باشد اما ته دلش ایرانی است. نسلی که صبح در حالی که از هدفون ام‌پی‌تری پلیر در گوشش است بسم الله رحمان رحیم گویان از خانه بیرون می‌زند تا عمرش را به هدر بدهد. نسل ما دچار تضاد شدیدی است. زندگی امروز مردم دنیا را می‌بیند و فرهنگ و خرده فرهنگ‌های خودش را نیز می‌بیند. می‌خواهد با آنچه که دارد به زندگی مثل بقیه برسد. جرات دل کندن و تغییر فرهنگ‌ خودش را ندارد و حاضر هم نیست به سبک همان فرهنگ زندگی بکند.

نسل ما تنهاست. در درونش تنهاست. غصه‌هایش ر ا پشت شادی ظاهری پنهان می‌کند. همیشه می‌خندد و همیشه علاف است. برای خودش وقتی نمی‌گذارد تا به خودش فکر نکند. از تنهایی گریزان است تا با خودش مواجه نشود.

بیشتر بخوانید از اتاق من

آینه چون نقش تو بنمود راست………………

Written by raoros

فوریه 7, 2008 در 9:32 ب.ظ.

نوشته شده در نقل قول

Tagged with ,

4 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. یه حقیقت واقعا تلخ….😦

    maryamss

    فوریه 8, 2008 at 10:45 ق.ظ.

  2. نسل نا تنها نیست تنها شده است …

    محمد کشوری

    فوریه 9, 2008 at 5:28 ق.ظ.

  3. سلام
    نوشته‌ات رو خوندم ؛ اول نظرم رو درباره‌اش بهت بگم :
    اين مشكل چندان به نسل ما ربطي نداره ! چونكه اين مشكل رو جووناي نسل‌هاي قبلي هم داشتن ! الان جووناي ده 60 اين مشكل رو دارن ! قبلاً جوونهاي ده 50 اين مشكل رو داشتن نميدونستن اصلاحات رو بچسبن يا دين و حكومت ديني رو ! نميدونستن ويدئوي بتامكس رو بچسبن يا آيه الكرسي‌هاي خونه‌هاشون رو ! قبل تر از اونها هم جوونهاي ده 50 ي داشتن كه دين رو انتخاب كردن ! خيلي قبلترش هم جوونهاي دهه 20 و 30 و 40 با حزب توده و انواع ملي مذهبيون ! كلاً اين مشكل توي ژن ايراني‌هاست ! يعني از خود ايراني بودنمون بلند شده ! الان هم توي يك مرحله گذريم ! و داريم دل دل ميكنيم ببينيم چي ميشه ! بايد آخرش بين دين و سنت‌مون و با فرهنگ و قرن 21 و تكنولوژي و هزار تا كوفت و زهر مار ديگه انتخاب كنيم ! براي اثباتش هم توصيه ميكنم هامون رو مجدداً ببيني ! يا شعرهاي شاملو رو بخوني !
    و اما در مورد وبلاگم : عكس و تصاوير‌ پست هاي » چند شبي كابوس مي‌بينم/دوست ندارم بخوابم! » و » شازده كوچولو خاطره‌اش بازم برگشته! » از خودم نيستن !
    براي نظرت در مورد عكسهام هم ممنون ! من توي طبيعت زندگي ميكنم ! توي يك ده ! چند مدتي هستش ساكن شدم و شديداً دارم استفاده ميكنم! هوا خوبه ! كوه و دشت و بيابون هم چند دقيقه‌اي بيشتر باهام فاصله ندارن ! عكس‌هات رو مي‌بينم و نظرم رو ميگم !
    و اما در مورد قالب وبلاگت : مانيتور من روي 1024 در 768 ست شده ولي نگاهي به سايد بارت كن ! چند ده و شايد صد تا لينك توي سايدبار هست گيج ميشه آدم ! يك كمي سبكترش كني خيلي خيلي ممنون ميشم ! و اسكرولر مرورگر توي پائين صفحه هم ديده ميشه و ديگه عارضم كه عموم مردم هم از مونيتور رو روي 1024 در 768 ست ميكنن ! به هر حال توصيه دوستانه من اينه كه كمي مرتب سازي كني !

    ببشيخ پر چونگي كردم !
    قربانت / مرتضي بهمني

    raoros: والا من هنوز برام عجیبه البته من مونیتورم 1280 در 800 ست شده، ولی خوب چشم سعی می کنم یه بلایی سر این فید ها بیارم تا جایی که بشه! گرچه خودم خیلی خوشگل و مرتب می بینمشون!

    مرتضي بهمني

    فوریه 9, 2008 at 11:06 ق.ظ.

  4. باشه …

    یه چیزی که بهش بیاد رو سعی میکنم برات مهیا کنم…

    موفق باشید.
    عرفان

    عرفان

    فوریه 9, 2008 at 1:01 ب.ظ.


پاسخی بگذارید

