مونولوگهای من

چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

یک پست در راستاهای مختلف

with 4 comments

راستای اول: من که اینجا زندگینامه خودمو منتشر می کنم، از توییتر آقای فواد که اینجاست، این لینک رو که نوار مغزی نوشته محسن مخملباف هست رو دریافت کردم و خوندم و یک تیکه از مخملباف خوندم که:

سال قبل در جشنواره ونيز ژوري فيلم هاي اول بودم. سطح فيلم ها آن قدر پايين بود كه گريه ام گرفت. از كسي كه انتخاب اوليه را كرده بود علت را پرسيدم. گفت من احساسم را نسبت به انتخاب فيلم ها از دست داده ام، چون روزي 10 فيلم مي بينم. آيا اگر با زيباترين هاي دنيا هم روزي 10 بار عشق بازي كنيد، احساستان را نسبت به هر چه عشق بازي است از دست نمي دهيد؟ عشق بازي روزي 10 بار با زشت ترين ها چه؟ من اكنون روزي 10 فيلم بد مي بينم و علاقه ام را نسبت به سينما از دست داده ام.اين را مسوول انتخاب فيلم ونيز گفت.

خوب، در همین راستای اولی من به خودم و سلیقه ی فیلم دیدنم که بر اساس روش خطی چندش آور » هر چی فیلم 2007 – 2008 بود رو ببین» به هیچ وجه پیروی نمی کنه افتخار کردم و مراتب برائت خودم رو از «ادمهای فیلم فله ای ببین» ابراز می کنم. همینها آیا اعصاب دارن که بشینن پلکان ادسا یا M رو از اول تا آخر ببینن آیا؟ علاقمندان به سینما؟

راستای دوم: 48 ساعت از دیدن Memento گذشته و من همچنان در کف صابونی فیلم موندم، تقریباً یکی از عجیب ترین چیزهایی بود که دیدم و بازی فوق العاده گای پیرس و تلاشش برای ادامه زندگی خیلی تکان دهنده بود. خوب این دیالوگ های دوست داشتنی فیلم بود از نظر من:

memento.jpg

 

 

1- You put these together,and you get the feel of a person, Enough to know,how much you miss them. And how much you hate the person ,who took them away.

2- Awake. Where am I? Motel room. Some anonymous motel room.*****اینو خیلی دوست داشتم.

3- My wife used to call me Lenny.

– Yeah?

– Yeah, I hated it.

4- Natalie, She has also lost someone. She will help you out of pity.

 

 * فیلم رو با زیر نویس انگلیسی ببینید و با زبان اصلی، اگر مخ شما هم بعد از یکبار دیدن ریپ زد و داده ها رو نتونست هضم کنه اینجا کمک بسیار خوبی خواهد بود.

 

راستای سوم: از دوستای خوب و مهربونی که در پست قبلی برای یکسالگی بلاگ کامنت گذاشتن تشکر ویژه دارم. بعضی هاشون که بعد نود و بوقی اومده بودن که رسما باعث حمله قلبی من شدن!

Written by raoros

مارس 12, 2008 در 12:06 ق.ظ.

نوشته شده در فیلم

Tagged with , ,

4 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. ممنتو ؟ خیلی عالیه . فیلمی که از آخر شروع میشه و به اول ختم میشه. فیلمی که هیچ حدسی توش دخیلی نیست . فیلمی که هیچ حدسی درست در نمیاد با اینکه تمام سر نرخها دست شماست . خیلی عالیه

    محمد کشوری

    مارس 12, 2008 at 9:53 ق.ظ.

  2. من سه سالی هست این فیلمو دیدم و هنوز هم باهاش تسویه حساب نکردم! ورودت رو به این هزارتوی تو در تو تسلیت میگم!

    raoros:خوب من یه کم دیر به دیر آپدیت می شه فیلم دیدنم. ولی خیلی هم ناراضی نیستم. تا حالا که خوب فیلم دیدم

    مرتضي بهمني

    مارس 12, 2008 at 4:38 ب.ظ.

  3. این فیلم را پس از مدتها که در موردش خونده بودم و دی‌وی‌دی‌اش را داشتم، دیشب نگاه کردم!
    مثل اون جوکه می‌مونه که طرف فردای آن روزی که جوک را می‌شنوه تازه خنده‌ش می‌گیره، ذهن من هم هر چند وقت یه بار یه رابطه بین وقایع داستان پیدا می‌کنه و کف بر می‌شه!!!

    raoros:اره جالبه منم هنوز ذهنم درگیرشه،راهی نداره جز اینکه امشب بازم تماشاش کنم

    محمد

    مارس 14, 2008 at 8:29 ق.ظ.

  4. یه راه دیگه هم هست!
    یه نسخه دی‌وی‌دی از فیلم هست که داستان را با سیر زمانی عادی روایت می‌کنه! اگر بشه اون را گیر آورد مخ کمتر گیرپاژ می‌که!

    raoros: پیشنهاد خوبیه ولی تمام لذت فیلم به اکتشافشه! اونجوری میشه هلو بیا بپر توگلو

    محمد

    مارس 14, 2008 at 8:46 ق.ظ.


پاسخی بگذارید

