مونولوگهای من

چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

داستان پرچم اتریش

with 4 comments

اینکه چرا پرچم اتریش؟ خوب، من در دوران نوجوانی دچار این توهم بودم که یک روز به اتریش خواهم رفت و برای همیشه آنجا خواهم ماند. این داستان را قبل ترها از کسی شنیده بودم و امروز کمی جستجو کردم و جزئیات داستان را یافتم. :دی

image

پرچم کشور اتریش و نشان نظامی آن، سپر قرمزی با نوار سفیدی در میانش، منسوب به دوک لئوپولد پنجم از فرمانروایان اتریش در اواخر قرن 12 ام است. طبق افسانه ها، گفته شده پادشاه هنری ششم این سپر را به او بخشید و دلیلش این بود:

این دو رنگ با نبرد Ptolemais در سال 1191 مرتبط است. دوک لئوپولد لباس مخصوصی به تن کرده بود که تماماً سفید بود و کمربندی به روی لباس بسته بود.درگیری های جنگ کشتگان زیادی داشت و خونریزی بسیاری اتفاق افتاده بود، و در نتیجه لباس سراپا از خون قرمز شد.  در جریان نبرد دوک برای تجدید قوا کمربندش را گشود و تنها قسمتی از لباس که زیر کمربند بود، سفید مانده بود.

بعدها این منظره تبدیل به سمبلی شد و پرچم اتریش از آن الهام گرفته شد.

Written by raoros

ژوئن 17, 2008 در 11:08 ق.ظ.

نوشته شده در تاریخ

Tagged with , ,

4 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. هیچ تصوری از اتریش ندارم من! چقدر کشور بی سر و صدایی هست.

    mohsen

    ژوئن 17, 2008 at 11:26 ق.ظ.

  2. خیلی خیلی جالب بود . من نمی دونستم این پرچما واسه خودشون داستان دارن ..

    ViVaVida

    ژوئن 17, 2008 at 11:32 ق.ظ.

  3. داستان جالبی بود ولی باید به عرضتان برسانو که : قبل از این پرچم . پرچم اتریش کاملا نارنجی رنگ بوده و همین سمبل بدون سپر در وسط آن قرار داشته است.
    با تشکر.

    ادیب

    ژوئن 18, 2008 at 8:07 ق.ظ.

  4. احسنت به دوک!

    صادق

    ژوئن 19, 2008 at 9:25 ق.ظ.


پاسخی بگذارید

