مونولوگهای من

چه بغضها که در گلو رسوب شد نیامدی

لاله – خواننده ایرانی محبوب من :)

with 30 comments

لاله پورکريم, آهنگساز, هنرپيشه و خواننده, متولد سال1361, فرزند هوشنگ پورکريم , محقق و جامعه شناس برجسته اهل انزلی که در سال 1373 در غربت برای هميشه در آغوش دريا آرميد , يکساله بود که همراه والدينش ايران را ترک کرده, مدت کوتاهی در جمهوری های آذربايجان و بلاروس اقامت گزيده و سرانجام به سوئد رفته و در آنجا مستقر شدند. لاله تحصيلات خود را در رشته موزيک در شهرگوتنبرگ با موفقيت به اتمام رساند , اولين کار هنری خود را با بازی درفيلم بسيار موفق و پرفروش «يالا, يالا» شروع کرد. لاله از وقتی 14 ساله بود به موزيک روی آورد. با ساکسيفون شروع کرد و بعد گيتار و پيانو را آموخت.او استعداد شعر گفتن را از پدر به ارث برده است, او خودش هم آهنگ را می سازد، هم شعر ها را می نويسد و هم آهنگ را تنظيم می کند و می خواند. تاکنون دو آلبوم موفق Laleh و Prinsessor به همراه چندین سینگل از لاله منتشر شده اند, ترانه Live Tomorrowچندين هفته در صدر ليست ترانه های محبوب سوئد قرار داشت. در سال 2005 بعنوان بهترين هنرمند زن در فستيوال راک سوئد انتخاب شد. و رقبای معروف و پرطرفداری چون روبين, لنا فيليپسون و امی دياموند را پشت سر گداشت. وی همچنين به عنوان بهترين هنرمند سال توسط شنوندگان راديويی کانال 3 سوئد انتخاب شد. لاله به چهار زبان «انگليسی, سوئدی, اسپانيايی و فارسی «ميخواند, کار او مخلوطی است از پاپ، جاز،و ديگر شاخه های موزيک با ابياتی فولکلوريک که از فرهنگ فارسی و سوئدی بهره گرفته و مسايل روزمره زندگی مردم عادی را منعکس می کند، درست مثل بالاد های سنتی يا بلوز يا رپ و همان جذابيت و شيرينی آن ها را دارد. لاله در مورد تنوع موسيقی اش ميگويد: «اين عالی است که آدم احساس کند آزاد است و می تواند به شيوه ای که خودش می خواهد کار کند.» اما مهمترين ويژگی لاله و موسيقی اش پرهيز از بازار پسند بودن به هر قيمتی و دوری از ابتذال و مهمتر از همه اعتماد به خود ميباشد.

لاله ميگويد: «اگر به خودم اعتماد نداشتم حالا با بيکينی ايستاده بودم و می خواندم: » baby,baby

——

لاله در کنار ترکیب مدونا + سارا برایتمن، خواننده مورد علاقه من هست! فکر میکنم شما هم دوستش خواهید داشت.

——

لینکها:

منبع : شمالیها

سایت لاله

تماشای چند ویدئوی زیبا از لاله

ویکی لاله

ساخت تصویر: «خودم»

——-

دانلود چند ترانه گلچین از لاله:

–  Live Tomorrow «موفق به دریافت هفت نامزد و کسب سه جایزه از هیأت داوران برترین فستیوال موسیقی کشور سوئد (جایزه گرمی)»

Invisible

Hide Away

Hame ba ham (همه با هم)

Der Yek Goshe (در یک گوشه)

Written by raoros

ژوئیه 9, 2008 در 5:46 ب.ظ.

نوشته شده در download

Tagged with , , , ,

30 پاسخ

Subscribe to comments with RSS.

  1. مرسی. خیلی وقت بود منتظرش بودم. میرم (میریم!) برای دانلود

    mohsen

    ژوئیه 9, 2008 at 5:51 ب.ظ.

  2. من هم عاشق Live Tomorrow هستم! یه‌جوریه. قشنگه… احساس خوبی توش هست

    ناآرام

    ژوئیه 9, 2008 at 6:46 ب.ظ.

  3. هم مطلب جالبی بود و هم کار گرافیکی با حالی!

    شبستان

    ژوئیه 9, 2008 at 7:01 ب.ظ.

  4. salam, avval bebakhshid ke pinglish minevisam, chon keyboard e farsi nadaaram. badesh ham mamnoon ke moarrefish kardi, az chand taa ahang haayi ke goosh kardam ke kheyli khosham oomad.

    Shahab

    ژوئیه 9, 2008 at 9:28 ب.ظ.

  5. سلام
    منو يادت مياد! يادت مياد يادت اومد! آره خودمم آقاي سرباز!
    اين تنها كامنتي هستش كه توي مرخصي اولم ميذارم اونم براي وبلاگ تو! نوش جان!
    يك ماه هست موزيك گوش نكردم باورت ميشه! يـــــــــــــك مــــــــــــــــــــاه!!!!
    آهنگ همه با هم رو گرفتم! دستت درد نكنه!

    قربانت / مرتضي

    مرتضي بهمني

    ژوئیه 10, 2008 at 3:22 ب.ظ.

  6. سلام.
    می بینم که عاشق بچه محل ما هستی؟
    ایول😀

    gajamoo2

    ژوئیه 10, 2008 at 4:42 ب.ظ.

  7. من هم خیلی دوستش دارم. کلیپ های خوبی هم ساخته شده روی کارهاش. از جمله invisible.

    ماکان مهرپویا

    ژوئیه 10, 2008 at 9:03 ب.ظ.

  8. دوست عزیز
    آقای پورکریم تا آنجایی که من میدانم نقاش بسیار خوبی بود. ولی من هرگز راجع به محقق و جامعه شناس بودنش چیزی نشنیده بودم.
    قبل از مرگش کلاسهای نقاشی برای بزرگسالان و کودکان داشت.

    مهشید

    ژوئیه 10, 2008 at 10:18 ب.ظ.

  9. سلام
    تا حالا در موردش نمی دونستم، همه رو دانلود کردم ….. زیبا بود🙂
    عکس هم قشنگ شده، فقط اون پایین سمت چپ … کاش یک عکس دیگه جاش میگذاشتی
    ممنون، بسیار لذت بردیم

    عمو هوشنگ

    ژوئیه 11, 2008 at 5:14 ق.ظ.

  10. سلام
    اول قصد نداشتم آهنگها رو دانلود کنم. ولی چهره دوستداشتنی لاله واقعا آدم رو وسوسه میکنه که صداش رو بشنوه.
    موزیک hide away رو دانلود کردم … واقعا زیبا بود.
    از شما هم ممنونم

    M.H

    ژوئیه 11, 2008 at 4:20 ب.ظ.

  11. mamnun az moarefie lale,baese eftekhare hameye anzalichihast

    mohammad

    سپتامبر 23, 2008 at 7:49 ب.ظ.

  12. دمت گرم انصافا حال دادی

    behrooz

    دسامبر 12, 2008 at 7:04 ق.ظ.

  13. سلام
    يه نفر منو راهنمايي كنه كه چجوري ميتونم اين آهنگهارو از تو اين سايت box دانلود كنم؟
    مرسي

    بهنام

    آوریل 21, 2009 at 7:56 ب.ظ.

  14. مگه ایشون فوت کرده؟چرا؟

    ehsan

    مه 13, 2009 at 1:31 ب.ظ.

    • نه فوت نکرده. متن رو درست نخوندید شاید. لاله الان در اروپا هست.

      raoros

      مه 14, 2009 at 3:54 ق.ظ.

  15. This user is out of bandwidth.

    Reza

    مه 13, 2009 at 3:01 ب.ظ.

    • man asheghesh shodam.mikham bahash ezdevaj konam

      ارش

      ژوئن 30, 2009 at 7:14 ب.ظ.

  16. مطلب امروز در بالاتررين قرار گرفت
    http://balatarin.com/permlink/2009/5/13/1587722

    linker

    مه 13, 2009 at 7:17 ب.ظ.

  17. […] هر حال امروز از کامنتهای وارده متوجه شدم که بازدید این پست  در مورد لاله، خواننده ایرانی، به شدت بالا رفته و هوس […]

  18. لینک آهنگاش پریده ، چک کن پلیز

    لینک چکر

    مه 14, 2009 at 10:02 ق.ظ.

  19. تا حالا حدود ـ۱۷۲۱ نفر از لينك من از اين صفحه بازديد داشتن و مشكلاتي هم در دانلود آهنگ ها داشتن!

    linker

    مه 15, 2009 at 9:52 ق.ظ.

    • من باید شاکی باشم نه شما، چون شما با لینک کردن این مطلب پهنای باند من رو تا یک ماه دیگه غیرفعال کردید (به دلیل دانلود زیاد بازدیدکننده ها از باکس.نت) به هر حال من مسئولیتی نسبت به این لینکها ندارم چون وبلاگ مدتهاست غیرفعاله و از اینجا منتقل شده.

      raoros

      مه 16, 2009 at 12:42 ب.ظ.

  20. ایول که آهنگ گذشتی! این لاله رو هیچ جا نمیشه پیداش کرد!

    گلنوش

    مه 15, 2009 at 3:03 ب.ظ.

  21. می تونین از این سایت تازه ترین آلبوم لاله رو دانلود کنین :

    http://www.yazd-music3.com

    پرشن گلف

    ژوئیه 7, 2009 at 5:26 ق.ظ.

  22. salam kheili mamnoon koli donbalesh gashtam ta inke yeki az dostam adrese in saito dad kheili toope mach mach

    محسن

    نوامبر 16, 2009 at 7:42 ب.ظ.

  23. لاله ميگويد: “اگر به خودم اعتماد نداشتم حالا با بيکينی ايستاده بودم و می خواندم: ” baby,baby
    اما بدی قضیه اینکه همونایی که بی بی می خونن بازار موسیقی تو دستشونه وبیشتر پولو در می آرن نمونه اش همین خانم بیونسه وجناب ای کان وبریتنی وکریستیتا آگوالیرا وجسیکا سیمپسون وماریا کری…….

    j

    ژانویه 19, 2010 at 1:40 ق.ظ.

  24. age mishe shomare in khanoomo baram befrestin doost daram doost dokhtaram she :))

    mojtaba

    فوریه 13, 2010 at 10:00 ب.ظ.

  25. سلام آفریتن به لاله که همچین سبک زیبایی رو خلق کرد

    mostafa

    فوریه 19, 2010 at 2:02 ب.ظ.

  26. سلام آفرین به لاله که سبک جدیدی در موسیقی خلق کرد

    mostafa

    فوریه 19, 2010 at 2:34 ب.ظ.

  27. آفرين لاله جان مارا سربلند کردي
    نيلوفر

    نيلوفر

    ژوئن 17, 2011 at 1:54 ب.ظ.


پاسخی بگذارید

